zondag 4 september 2011

Uitrusten op zee?

PPPffff dat is even hard werken. We hebben de weerberichten goed gevolgd en willen we lekker zeilend naar Madeira dan moeten we vandaag vertrekken. Gisteren was dus de de dag van het voorbereiden zucht. Eigenlijk hadden Trees en ik bedacht dat het weer eens tijd was voor zwemmen en leraxen met een boekje op één van de mooie stranden van Cascais. Helaas, dat is niet helemaal gelukt....

We hebben inkopen gedaan bij de Junbo supermarkt, waar ze zo ongeveer alles verkopen. Van computers, kleding tot brood. Superhandig dus en drie uur later sjouwen we ons een breuk aan de tassen. Eenmaal aan boord begint het opruimen van de spullen. Dit is meestal het moment dat mijn humeur tot beneden vriespunt daalt. Tegenwoordig probeer ik me er op in te stellen door alle overbodige kleding uit te doen (het is stikheet binnen) eerst de koelkast leeg te maken om vervolgens alles er proberen in te krijgen. Daarna volgt de voorraadboxen die ik eerst van hun plek moet tillen voordat ik ze kan vol stouwen. Frank blijft in de kuip en leegt de tassen en geeft me de spullen aan. Daarna volgde gisteren het bakken van het vlees, en het koken van de pasta voor onderweg. Mijn eraring tot nu toe is dat ik onderweg zo min mogelijk wil doen om toch nog een maaltijd op tafel te krijgen. Dus ik kook een aantal maaltijden in het voren die we dan makkelijk kunnen opwarmen.
Frank was ook druk met het halen van diesel, het wisselen van het voorzeil, herstellen van de rafelende lijnen, checken motor etc.

Toen we om 8 uur bij Santana een hapje gingen eten hoorden we dat het daar ook zo'n drukke dag was. We keken elkaar aan en dachten wat gaat hier fout???

Maar vandaag schijnt de zon, waait er een heerlijk windje en kunnen we zo anker op richting Madeira. Wie weet kunnen we onderweg een boekje lezen......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten