dinsdag 27 december 2011

Torres del Pijn

Punta Natalis is de toegang voor het natuurgebied Torres del Paine. Dit gebied staat bekend om zijn mooie bergen. De beroemste zijn de Torres del Paine, drie torens die stijl de lucht in steken.
Je kunt als wandelaar je hart ophalen: vier, vijf of tien dagen wandelen het kan allemaal. Frank en ik willen best wandelen, we zijn de beroerdste niet, maar met rugzakken van 10 kilo wordt onze enthousiasme al snel minder. En als kamperen de enige optie lijkt, bedenken we ons nog maar eens. Uiteindelijk besluiten we één dag te gaan wandelen en één dag met een tour (busje) het park te bekijken.

De wandeldag begint vroeg, om kwart voor acht zitten we in de bus. Om tien uur begint onze wandeltocht ringting de Torres del Paine. Al gauw krijgen we gezelschap van Frank die samen met ons oploopt. Altijd gezellig! Het blijkt een hele klim te zijn. In ruim vier uur lopen we naar de top waar het uitzicht adembenemend is, het was de inspanning meer dan waard! Ik hoop binnenkort een foto te kunnen up-loaden. Terug lopen gaat niet veel sneller, we zijn uiteindelijk rond half 7 weer beneden en we voelen de benen behoorlijk. De bus zet ons om tien uur af bij ons hostel en we weten niet hoe snel we moeten dochen en slapen. Wat een dag en wat mooi!

De volgende dag zitten we om half 8 alweer klaar voor onze twede dag in het natuurpark deze keer met een busje. Helaas kn aik van de spierpijn bijna niet lopen! O, o wat zijn mijn spieren stram. Ik noem de Torres al snel de Torres del Pijn. Doordat we veel in de bus zitten wordt dat er ook niet beter op, en de chaufeur denkt geloof ik dat ik een ernstige ziekte heb zoals ik strompel.
We zien deze dag heel veel van het park. We zijn de gletsjer grey, de drie horns (gebergte) en tallozen meren en watervallen. Wat een geweldige natuur, we worden verliefd op Patagonie en genieten volop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten